Wat hebben de verkoopster van de lampenafdeling bij Homecenter en Kabootje gemeen? 29 november 2020

Opgewonden loop ik richting de lampenafdeling in Homecenter. Zou ik vandaag met een vloerlamp naar huis gaan? Ons vorige bezoek aan Homecenter liep uit op een fiasco. Ik wilde een zelfde vloerlamp als dat we al hadden en manlief wilde een andere. We konden het niet eens worden en tuften chagrijnig en zonder lamp terug naar huis.

Recht op het doel af
Bij binnenkomst sprinten we meteen naar de lampenafdeling. Al snel ben ik manlief kwijt. Ik ga recht op mijn doel af. Ik slaak een zicht van verlichting. De lamp staat er nog en is goedkoper dan ik dacht. Wat er ook gebeurt, vandaag ga ik met deze lamp naar huis. Ik kijk nog even rond en tref manlief bij de leeslampen. “Deze moet het worden”, zegt hij. “Prima”, zeg ik, “maar we kopen ook de lamp die ik wil.” Hij stemt wonder boven wonder meteen in.

Een goede verkoopster
We schieten meteen een verkoopster aan. Ze kijkt of de lampen op voorraad zijn. Helaas is mijn lamp niet op voorraad, maar ze kan hem wel bestellen. Ik baal. “Kan ik de lamp uit de showroom meekrijgen”, vraag ik. De verkoopster overlegt met een collega en het lukt. Ze stelt alles in het werk om ons van dienst te zijn. Daar hou ik van.  

Geduld en inlevingsvermogen
“Wat voor gloeilamp heeft u in uw andere lamp thuis”, vraagt ze. “Zo’n grote gloeilamp, met zo’n kronkel erin. Hij geeft sfeervol zacht licht” zeg ik. “Waarom heeft u bij de vorige aankoop voor de grootste gloeilamp gekozen? Er kan ook een kleinere in. Die geeft even veel licht en is veel goedkoper”. We controleren de lichtsterkte van beide gloeilampen en ze heeft gelijk. Ik baal een beetje dat me dit bij de aankoop van de vorige gloeilamp niet is gezegd. Deze verkoopster neemt de tijd voor ons en geeft een eerlijk advies. Daar hou ik van. De grote gloeilamp maakte deze lamp dus onnodig duur en je ziet er niets van, want de lamp valt weg achter de kap. Maar goed, ik ben blij dat ik vandaag met de lamp naar huis ga. We rekenen af bij de kassa en ontvangen als verrassing nog een cadeaubon van € 50,– en een bloemetje van Tuindorado. Homecenter overtreft mijn verwachtingen.  

Service
Met plezier draag ik zijn leeslamp en draagt hij mijn vloerlamp de winkel uit. Tijdens het transport ontdek ik dat de kap erg wiebelt. We stoppen. Ik check. Shit, een ijzertje in de kap is afgebroken. We hobbelen terug naar de kassa. De verkoopster vraagt of wij korting willen of dat ze voor ons een nieuwe kap zal bestellen. We gaan voor een nieuwe kap. Ze heeft in de gaten dat ik teleurgesteld ben en biedt aan dat we de lampenkap toch meenemen en omruilen zodra de nieuwe kap er is. Ze verleent goede service.  

Geduld, inleven in de klant, denken in mogelijkheden en service
Zoals de lampenverkoopster met ons als klant omgaat, zo gaan wij als Kabootje ook met u als klant om. We nemen de tijd voor u. Denken met u mee en geven u een eerlijk advies. Twijfelt u tussen twee verschillende kayaks, dan adviseren wij u om de kayak een dag te huren. Gaat u daarna tot aankoop van de kayak over, dan verrekenen wij de huurprijs met het aankoopbedrag. Onze service gaat verder dan de voordeur. Wij nemen, net als de lampenverkoopster, uw aankoop niet te licht op. Tevreden klanten, die voor Kabootje als ambassadeur werken, daar gaan we voor.

Bekijk hier het aanbod van Kabootje.

lamp